fredag 16 maj 2014

Gutefår och Fluff !

Idag har jag roat mig med att spankulera runt i Visby. Vädret har varit löjligt bra, och det finns så många fina små gränder och intressanta hus. Det blev besök i två affärer med garn, men jag har bara köpt cederträhjärtan. En av affärerna hade jättefina kvalitetsgarner, men jag har inget projekt i åtanke och då känns det lite knäppt att handla garn som jag faktiskt kan köpa på andra ställen också. Jag lurar på om jag ska köpa en härva eller två av lokalt spunnet garn imorgon. Problemet är väl att jag inte är så förtjust i strävt ullgarn. Meh... Om det är öppet imorgon ska jag in på Kvinnfolki och känna på några ofärgade härvor. De var rätt mjuka har jag för mig, men härom dan när jag var inne ville jag kika runt mer först.

Tävlingen är tydligen vem som kan klistra sitt inträdesmärke höst upp.

Jag åt lunch på museet eftersom G var upptagen med sitt möte hela dagen. De får mat och fika, och jag får fixa sånt när jag vill. Jag har pratat lite med dem i mötespauserna, men det fina med att  inte vara uppbokad på möte är att jag kan göra lite vad jag vill. Sitta på en bänk i solen och bara titta på fina hus till exempel.

Rosas café var stängt


Ikväll är vi slagna hjältar så jag stickar lite på hotellrummet. Det blir en Fluff ! För en gångs skull valde jag mönster och garn innan jag handlade... Sen började jag sticka mindre än två månader efter inköpet och UTAN att byta plan för garnet. Åh, det är verkligen skillnad på mohair och mohair... Den här sjalen blir lätt som ett moln!

Fluff ! in progress...
Två dagar kvar! Då har vi båda semester så vi får se vad vi hittar på imorgon...

Inga kommentarer: