tisdag 11 augusti 2015

När två hobbyer överlappar...


Det finns stick-cacher! Stick-mystar till och med... För någon som inte grejar med garn ser det här nog ut som rena grekiskan, men jag kände ju igen förkortningarna på en gång. Sen ska jag inte säga att det är det mest lättlästa mönster jag någonsin sett, och dessutom i en stickteknik jag inte är så van vid. Men i alla fall. Klart jag måste "lösa" den!

Färgerna blev lite det jag hade hemma, och om jag hade varit lite smartare så hade jag A) siktat på mer kontrast och B) Börjat med någon form av kant så att arbetet inte skulle rulla sig lika mycket.

Vid avslutningen stickade jag lite extra för att få en något mindre rullig kant, och resultatet skulle faktiskt kunna användas som ett plagg. Nu ska jag bara hitta själva cachen också, när jag har lirkat fram koordinaterna.

För att hålla reda på andra pysselrelaterade geocacher har jag gjort en bokmärkeslista. Det finns till och med en cache med svårighetsgrad fem som jag just nu jobbar på att sticka fram för att kunna få en sommar souvenir i geocachings Roadtrip.

Inga kommentarer: