tisdag 15 oktober 2013

Jobbsöndag

 Det sköna med stängningshelger är att det går att hinna med en rätt sjysst frukost eller brunch innan det är dags att gå hemifrån vid tolvtiden. På sista tiden har jag varit på gröthumör, och eftersom jag skrapade ut det sista av det goda äppelmoset i lördags bestämde jag mig för att prova ett äppelrecept jag hittat på bloggen the crowned finch. "Winter spiced apples"
Snart gröt med tranbär

Jag kryddade lite på känn, och det blev nog mer kanel än i ursprungsreceptet. Det blev samma kryddor men andra proportioner tror jag. Dessutom mortlade jag med en sockerbit för att få bättre drag i morteln. Min äppelröra blev betydligt brunare än på receptbilden, men smaken var kanelig och bra så det gjorde inte mig något. Eftersom jag inte tänkte frysa in moset blandade jag i lite pressad citron för att det inte ska oxidera mer. Gott, även dagen efter...

Work in progress...

Inga kommentarer: