tisdag 21 juni 2011

Oförsäkrad

Det är konstigt... Att en annan människas olycka kan kännas så mycket, trots att hon sitter på andra sidan av ett stort hav. Vi har aldrig träffats men hon har gjort ett alldeles underbart armband till mig. Kanske är det för att jag äger något som hon gjort med kärlek som det känns som det gör. Ikväll har jag gått igenom hennes Etsy Shop för att se om det var något jag ville ha eller som jag kunde köpa som present för att hjälpa till med hennes sjukvårdskostnader. Det blev ett "tree of life"-hänge till mig och sen hängde en kompis på och beställde halsband till sin fru och svärmor. Ett annat "tree of life" jag köpte ska nog min svärmor få, och sen hittade jag ett halsband jag tror mamma kommer att gilla. Det var inte direkt ett svårt beslut, för jag vet att hon gör väldigt vackra saker och trots att vi aldrig setts känns det som om jag känner henne.

Jag är så tacksam för att bo i ett land där man inte behöver bli svårt skuldsatt av att bli eller vara sjuk. Tänk om vi skulle behöva betala vad vår vård och våra mediciner verkligen kostade. Och sen gnäller folk om att det tar för lång tid att komma upp i Högkostnadsskydd på apoteket.

2 kommentarer:

Skarvtjärns Greta sa...

Och var hittar du allt?

Annchen sa...

På www.craftster.org hittar jag mycket inspiration.