torsdag 26 november 2009

En gammal vän



Idag när jag rotade efter annat i mitt mycket stökiga pysselrum hittade jag en låda med brevkollektivet-brev. En snabb internetsökning visade att kollektivet lever och frodas fortfarande och jag ska nog ta och skriva ett litet brev nån dag framöver.

Jag älskar att få brev, riktiga brev på fint brevpapper. Handskrivet är bäst tycker jag, för det finns så mycket personlighet i en handstil. Brevkollektivet är ett fiffigt sätt att få lite överaskningsbrev hem i brevlådan. Man skriver ett brev till någon och drar en adress att skicka den till och sen skickar man brevet anonymt till den adressen och skriver under med ett brev-ID för att få veta om brevet kommit fram. Självklart kan man dra adressen först och skriva brevet sen, men då kan det komma nåt mellan så jag kör oftast på brev först.

Sen när man skickat ett eller flera brev så finns en chans att man får sin adress visad för någon som skriver ett litet brev... Mysigt :)

Inga kommentarer: