måndag 19 oktober 2009

Nystart

Jag är inte speciellt bra på det här med bloggar, men det kan ju vara kul ibland tänker jag. Då jag faktiskt har skapat en blogg, även om det var länge sedan, kan det ju vara trevligt att faktiskt använda den också. Eheheh...

Efter en förvånansvärt huslig kväll tänkte jag nu starta en ny stickning (eftersom de 3-4 stycken jag har igång tydligen inte är nog). Det ska bli en filtkompis till en bäbis som fyller år i december. Stickad i bomullsgarn så att den går lätt att tvätta. Garnbanderollen rekommenderar 4,5 mm stickor så jag ska testa det och se hur det ser ut. Ser lovande ut såhär långt, men det är ett rätt simpelt mönster.


Pysseltips... När man bor i en lägenhet i ett gammalt hus med märkliga garderober kan det vara kul att piffa till lite innan man lägger in kläder på nästan-hyvlade hyllor. Jag hittade en vaxduk med barnsligt roligt grodmönster och klippte till i lagom stora bitar. Mer hållbart (och roligare) än hyllpapper.

Inga kommentarer: